Lukácsi György

Fogadó gazda: Lukács Gábor, Csíkdánfalva

lukacsi_06
04.08.2016

A betervezett feladatokat kissé bonyolítja, hogy Gábornak délelőtt tanácskozásra kell mennie a  hivatalba. A munka azonban nem várhat! Marcival kiegészülve Gábor elvisz minket egy nagy mezőre ahol megnézünk egy csomó területet. Én azt se tudom, hol járunk, most vagyok ezen a részen először, Marci csendben figyel. Visszamegyünk a házhoz és már kapjuk is a feladatot: "...Na, akkor amiket megmutattam, lehetne kaszálni, illetve forgatni. Gyuri, te leszel a sofőr!.." Értettem! :)

Autóba ülünk, utánfutóra felteszünk két kaszálógépet, majd elhajtunk "motorináért" (gázolaj). Tovább a mezőre, megtaláljuk a kaszálandó területet. Már most elég meleg van, és hamar be is ugrik, mit nem hoztunk magunkkal... Vizet! Vízzel vagy anélkül, de ezt a darabot le kell kaszálni. Mindketten nekifogunk. A meredekebb partoldalt Marci kaszálja, én az egyenes részt vállalom. Jól haladunk, így egész gyorsan végzünk. Összepakolunk, visszamegyünk a faluba, utánfutó leakaszt, átülünk a traktorba, levesszük a körkaszát, rendsodró felakaszt, és már megyünk is vissza a rétre. Útközben Marcit faggatom, van-e jogosítványa. Mondja, hogy nincs, de jó volna, csak oly kevés a szabadidő és sok a tennivaló, egyszerűen nem ér rá leülni tanulni... :(

Én vezetem hát a traktort, Marci a motorháztetőn ül és irányít:) Amikor odaérünk a forgatandó területhez, cserélünk és a munkafolyamatot már Ő végzi szakszerűen. Vezetni tud, csak jogosítványa nincs! :)) Még három helyen kell ugyanezt megtennünk, és a feladat elosztása is megmarad... én vezetek a földúton és a faluban, Marci dolgozik a géppel. Délután 4 óra, mire "ebédelni" le tudunk ülni.

Délután 3 zsák takarmányt, pár apróságot viszünk a tanyára, újabb borjú befogás, szemkezelés. Estefelé Gáborhoz vendégek érkeznek, egy régi barátja Tibi és családja látogatja meg pár napig. Közös vacsora következik, majd pár pohár pálinka "kötelező" jelleggel :) Ismerkedés, sztorizgatás, közben az idő jócskán előrehaladt. Fél egy van, amikor az ablakon át hallatszik a másnapi falunap előkészületeinek hangja. Szól a zene és ez az utolsó este! Meg kéne néznünk, mi folyik odaát... dobja fel a magas labdát Gábor. Tibi, Gábor és én elindulunk az éjszakába... Persze van pár ismerős arc, Tibit is sokan ismerik, mindjárt hozzánk csapódnak, és jönnek a körök. Valamit enyhít a dolgon, hogy az asztalra kerül három kürtőskalács, abból szemezgetünk mindnyájan, Megy a disco, számot is kérünk, majd átfordul a dolog nótázásba. Már csak páran vagyunk, a söntés is zárva, csak egy izzó világítja meg az arcokat. Azokat a baráti arcokat, akik összekarolva, egyenes derékkal, fennhangon éneklik az éjszakába... "Ott ahol, zúg az a négy folyó..."